Arbetsuppgifterna kommer att ligga inom
ett antal områden:
- Ansvar för att i samarbete med EIK:s
sportsliga organisation driva, samordna och administrera utbildning för våra
tränare och ledare.
- Ansvar för tävlingsfrågor som anmälan
av samtliga föreningens lag till seriespel, förbundsärenden,
spelarregistrering, övergångar och annat inom ansvarsområdet.
- Ansvara för Enskede IK:s träningstider
och arrangemangsbokningar, administrativt och övergripande – planering, bokning,
fördelning, kommunikation, fakturering, passerkortshantering m.m.
- Ansvara för anläggningsfrågor och
administration som är kopplade till föreningens områden.
- Medlemshantering i vårt
verksamhetssystem Sportadmin samt arbete i FOGIS, IoL och Interbook.
- Ansvara för ansökningar om
Idrottslyft, ledarbidrag etc.
- Materialbeställningar och
materialservice till våra lag.
- I övrigt delta i det löpande arbetet
på kansliet.
Våra krav:
- Eftergymnasial utbildning inom
idrott eller utbildning/erfarenhet vi bedömer som likvärdig.
- God kännedom och kunskap om fotbollen
nationellt och även internationellt men framförallt i Sverige och Stockholm
inklusive goda branschkontakter.
- Kunskap om Idrottssverige,
Riksidrottsförbundet och svensk idrottsrörelse, föreningskunskap och god
kännedom om ideellt arbete.
- Dokumenterad erfarenhet och vana vid administrativa
system och för branschen specifika sådana.
- Goda IT-kunskaper och god vana
att arbeta i MS Office alla delar.
- Organisatoriska kunskaper,
strukturerat arbetssätt samt vana att leda och hålla möten.
Meriterande är:
- Kunskap och erfarenhet om forskning
och rön kring barn och ungdomars idrottande.
- Vana att driva
projekt/projektledarutbildning.
- Erfarenhet av kommunikation och
marknadsföring samt sociala medier.
- Arbete med och erfarenhet av
fotboll i någon praktisk form – tränar/ledaruppdrag- och utbildning, själv
spelat fotboll etc.
Mycket av det vi gör under ett
verksamhetsår är projektrelaterat som t.ex. camper och fotbollsskola, där
kommer du också ha stort ansvar. Du är inte rädd att hugga i, du är flexibel och
har en förmåga att se vad som behöver göras. Du är självgående, prestigelös och
äger en personlig mognad. Du har också en mycket god kommunikationsförmåga i
både tal och skrift. En allmänt positiv attityd är viktig i kontakten med våra
medlemmar.
Din bakgrund och formella utbildning kan
se olika ut, men erfarenhet från idrottsförening och specifikt fotboll samt
kansliarbete kommer vi att lägga särskild vikt vid. Förmåga att jobba i team på
ett sätt som bidrar och tillför är viktig. På Enskede IK:s kansli har vi idag
fyra heltidsanställda samt en deltidstjänst ekonomi. Arbete under kvällar och
vissa helger kommer att ingå, men huvudsaklig arbetstid är dagtid. Vi ser också
gärna att du har körkort.
Vi vill ha din ansökan så snart som
möjligt med CV och personligt brev som du mailar till pekka(at)enskedeik.nu . Urval och intervjuer kommer att pågå fortlöpande och rätt person
kan göra att vi fattar snabbt beslut i denna rekrytering. Tillträde sker enligt
ö.k. men vårt mål är att ha tjänsten tillsatt i början av augusti. Enskede IK
är medlem i Arbetsgivaralliansen och har kollektivavtal med Unionen.
Eftersom vi arbetar för en jämn
könsfördelning ser vi gärna också kvinnliga sökande till den här tjänsten.
För frågor kring tjänsten, kontakta Peo
Gaasvik, ordförande EIK, på telefon 0730-632117 eller Pekka Partanen,
kanslichef, på telefon 076-1362055.