Styrelsen i Enskede IK har tillsammans med Bedow Design genomfört ett varumärkesarbete med målet att tydliggöra och stärka kommunikationen av klubbens identitet och värderingar.
Arbetet, som har utförts kostnadsfritt, har pågått under året och varit omfattande. Det har bland annat inkluderat intervjuer med medlemmar i olika roller och funktioner.
Arbetet har resulterat i ett förslag på en ny varumärkesprofil, inklusive klubbmärke, som presenterats för styrelsen i olika steg under året. Styrelsen, som var positiv till den nya varumärkesprofilen, beslutade i november 2025 att gå vidare med det presenterade förslaget.
Samtliga medlemmar i Enskede bjöds in till att ta del av en presentation av varumärkesprofilen den 9 december 2025. Presentationen mottogs överlag positivt av de medlemmar som deltog.
Efter presentationen har en motion inkommit från medlemmar som bland annat önskar att frågan om det nya klubbmärket behandlas på nästa årsmöte. Styrelsen har också tagit del av både positiva och negativa reaktioner på det föreslagna klubbmärket. Mot den bakgrunden har styrelsen beslutat att avvakta med implementeringen av det nya klubbmärket till årsmötet i mars, då medlemmarna kommer att få fatta beslut i frågan.
Avslutningsvis vill styrelsen uttrycka sin uppskattning till Bedow Design för ett utmärkt arbete och till medlemmarna för deras engagemang för klubben.
Styrelsen ser däremot allvarligt på och tar avstånd från de hot som framförts.
Styrelsen i Enskede IK