Samtliga medlemmar i föreningen bjöds in och totalt närvarade ett drygt hundratal personer på plats och digitalt. I mötet presenterades föreningens varumärkesarbete av vice ordförande Robert Englund, Klubbchef Håkan Pontén Andersson samt styrelseledamot Perniclas Bedow – vars designbyrå Bedow Design har skänkt det nya varumärkesarbetet till föreningen. Arbetet har tagits fram tillsammans med en arbetsgrupp från Enskede IK:s styrelse och kansli.
Bakgrunden till uppdateringen ligger i ett årsmötesbeslut om att tydliggöra Enskede IK, vad föreningen står för och vart vi ska. Det summeras i den nya visionen "Där alla fotbollsdrömmar har en plats”.
I samband med strategiarbetet så uppdaterar föreningen sin visuella identitet som tar avstamp i fotbollsdrömmar.
– Att stärka varumärket är ett av föreningens strategiska mål sedan ett par år och det uppdraget jag fick av valberedningen när jag klev in i styrelsen i början av året. Ett starkt varumärke skapar extern tydlighet och intern stolthet, säger Perniclas Bedow som presenterade resultatet i Kunskapsskolans aula under tisdagskvällen.
Håkan Pontén Andersson, klubbchef, utvecklar resonemanget om syftet med varumärkesarbetet.
- Varje år får vi in mängder av kloka och inspirerande önskemål om hur vi kan bli ännu bättre, och de visar vilket engagemang som finns i klubben. Vi vill fortsätta ta steg framåt, skapa ännu bättre upplevelser och utveckla verksamheten för alla våra medlemmar. Samtidigt behöver vi värna om att hålla medlemskostnaderna på en rimlig nivå. För att lyckas med det måste vi bli en ännu mer attraktiv samarbetspartner för sponsorer. Med ett starkt och tydligt varumärke kan vi öka vår synlighet, bygga långsiktiga relationer och skapa de förutsättningar som krävs för att lyfta klubben till nästa nivå.
Den nya identiteten kommer att implementeras under 2026 då även en ny hemsida kommer att påbörjas.
För ytterligare frågor kontakta Klubbchef:
Håkan Pontén Andersson
hakan@enskedeik.nu
0723 35 00 35